Att blotta sina tatueringar

 

För ett par år sedan fann jag ett nytt intresse, Tatueringar. Eller nytt och nytt jag hade sedan tidigare två mindre tatueringar. Det nya intresset bestod av att jag köpte en egen tatueringsmaskin. Prövade med en liten tatuering på foten och det blev hyfsat, men det var roligt. Fortsatte att tatuera mig, bland annat på underarmen, den blev i princip full. Fortsatte sedan på ena handen och fingrarna med lite text och tribaler. Kul!

 

För en tid sedan var jag på kalas, då det kom fram en "korrekt" man till mig som jag känner flyktigt. Han beskådade mina tatueringar och sa sedan med alvarlig röst "du ser ju nästan ut som en såndär huligan". Hmm... jag funderade för en sekund "nästan?", jag tänkte vad skiljer mig från en huligan? Frågar honom detta, han säger avvaktande "ja men du är ju trevlig" ojoj nu har han lindat in sig i ett hörn. Trevlig? ja jag gör mitt bästa (även om jag inte alltid lyckas). Tänkte det var ju utseendet vi diskuterade här... jaja. Tänker att vi lägger ner diskussionen nu. I samma ögonblick hade en annan "korrekt" man kommit fram, denne säger "Ja bara man inte tatuerar sig på halsen eller i ansiktet". Om jag inte hade tatuerat mig på handen hade han säkert lagt in "handen" i sitt ogenomtänkta uttalande... dessutom skulle jag gärna vilja ha en liten tatuering på halsen. Får väll bli huligan först, jag som inte ens är sportintresserad...

 

Konversationen fortsätter "varför har du bara tatueringar på den ena armen?". Undvikande svarar jag "Jo jag är ju högerhänt så det är lite svårt att komma åt på högerarmen". Han ser förvånad ut kliar sig i huvudet lixom "Har du gjort de där själv?". Jag får fram ett kort "Ja". "Hur gjorde du det?" det var väll en ointelligent fråga "med en tatueringsmaskin". Jag vill inte vara kvar i konversationen. säger avslutande "Nej nu ska jag gå och röka"...

 

Kanske är sånt här man får stå ut med när man har tatueringar

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0